Avanceret Search Engine Optimization (SEO)

I denne artikel vil Michael Rude Cortzen fortælle om avanceret SEO og linkbuilding med udgangspunkt i en tidligere ansættelse som projektmedarbejder i en virksomhed. Michael Rude Cortzen studerer i skrivende stund en kandidat i IT, læring og organisatorisk omstilling. Fortsat god læselyst.

Avanceret Search Engine Optimization (SEO), kræver en relativt høj IT forståelse. Dette afhængigt af, hvor dybt niveauet er.

Subjektivt set, har jeg fået meget ud af at være i branchen i forhold til IT. Vi har først og fremmest lært meget indledende omkring SEO, som er en meget omfattende kundskab. Endvidere, har vi lært om mange forskellige systemer inden for hjemmesider (CMS) og webshops.

Ikke nok med, at vi har lært om CMS og webshop-systemer, vi har tilmed også anvendt CMS-systemet WordPress når vi har udgivet indlæg og indholdssider på ctz.dk.

I forhold til at tage udgangspunkt i kunden, har IT også haft en stor betydning, da det jo er vigtigt at kunden får en god oplevelse på hjemmesiden. Vi har derfor bl.a. forbedret indlæsningstiden på ctz.dk ved at formindske alle de billeder, der er på hjemmesiden. Dette med et stykke software, som hedder Jpegmini – your photos on a diet. Endvidere, gør det også hjemmesiden mere SEO-venlig, da Google tester hjemmesiden for brugervenlighed. Dermed kommer hjemmesiden højere på Google.

Et mål for SEO er, at en af de indholdssider, som jeg udgav kom højt på Google. Dette mål, kan desværre ikke bekræftes endnu, da det som reelt, tager tid (ca. 6 måneder) for Google at udregne deres værdi.

SEO: Skab højt konverterende landingssider

Indtil videre, har jeg foretaget en lang række forskellige former for link-building, hvilket skyldes, at der i øjeblikket er stor planlægning bag ved den nuværende link-building strategi.

Det link-build jeg foretog, var et såkaldt outreach, hvor jeg skrev et blogindlæg for en blogger, som derefter udgav dette på sin blog og i bunden af indlægget linkede til vores hjemmeside og dermed gav værdi dertil.

Indtil videre, har vi ikke nogle tal fra Google Analytics omkring vores konvertering på de sider vi har lavet, fordi der som sagt går ca. 6 måneder før siderne begynder at tage ordentlig fat.

Indtil videre, er det muligt at generere ca. 50 sessioner om måneden på de segmenter, som vi arbejder på.

Denne artikel er leveret af Michael Rude Cortzen, som er SEO-Ekspert i linkbuilding.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *