Gæsteindlæg: SEO priser

Inden for forretning, er der mange forskellige former for marketing ydelser. I dette indlæg, ses der nærmere på SEO, også kaldet søgemaskineoptimering.

Priser på SEO ydelser er rigtig svære at definere og et spørgsmål dem der arbejder med søgemaskineoptimering til hverdag får stort set hver gang, at de har fået en ny kunde. Det er jo et yderst interessant spørgsmål og noget der skal snakkes internt med den enkelte kunde om, da prisen er relevant, men kan afhænge af mange forskellige faktorer og over hvor lang tid, der skal optimeres på et website.

Typisk vil priser på SEO ydelser være på timebasis. Den nøjagtige pris, kommer an på hvor mange timer, der skal bruges på den enkelte opgave. Det er også forskelligt hvor meget søgemaskineoptimering, som der i virkeligheden skal laves fra websted til websted og hvilken branche man konkurrerer i.

Ofte vil det være den branche du befinder dig i samt din hjemmesides tilstand, der er altafgørende for, hvilke og hvor mange SEO opgaver der skal udføres af en professionel eller dig selv, hvis du har de rette kompetencer. Nogle brancher kan være hårdere end andre og derfor vil det kunne tage længere tid for dit websted, at rangere højt på Google og derfor blive en dyrere opgave for dig.

Nogle professionelle og eksperter der til daglig arbejder med SEO ydelser, har også ofte nogle SEO pakker. Det indebærer forskellige SEO opgaver, der bliver udført på dit websted. Det kan være du ikke får nok besøgende ind på din hjemmeside? Eller sågar ikke har nok salg i din webshop.

En topplacering på side 1 på Google, vil i langt de fleste tilfælde kunne løse problemet. En pris på en SEO pakke kunne nemt koste dig omkring 3.000-4.000 kroner om måneden afhængig af hvilken ekspert du vælger at bruge. Dermed vil dit websted være i sikre hænder og sammen vil i forhåbentlig kunne få din hjemmeside til tops i Google.

Hvornår virker SEO ydelser?

Du skal dog være opmærksom på, at der ofte går mellem 3-6 måneder før man virkelig kan se resultater. Du kan derfor ikke komme til tops på Google efter en dags arbejde. Det er et længere forløb og derfor skal du også vælge en professionel, der ved hvad han laver, så du også får de ønsket resultater.

Så selvom mange eksperter beskriver deres forskellige SEO pakker, priser og ydelser, bliver de typisk tilpasset den enkelte virksomhed og behov samt ambitioner. De vil ofte have nogle forskellige afregningsmodeller de bruger, så du løbende og i sammen i fællesskab kan finde den model, der passer til jeres kommende samarbejde.

Artiklen blev leveret af SEO eksperten Anton Hoelstad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *